«Ο Ζακχαίος επιθυμεί να δει τον Χριστόν, γιατί τα χρήματα δεν είχαν γεμίσει την καρδιά του» σημείωσε ο Σεβασμιώτατος, υπογραμμίζοντας πως «μπρος στην επιθυμία του να δει τον Ιησού, ανέβηκε στο δέντρο αυτός που κράταγε στα χέρια του τις τύχες των συνανθρώπων του, χωρίς να τον νοιάζει πως θα χαρακτηρίσουν αυτή του την κίνηση».
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό και video.
Ο κ. Σεραφείμ, χαρακτηρίζοντας το παράδειγμα του Ζακχαίου ως «απόλυτη διακήρυξη μεταστροφής», έκανε λόγο για την μετάνοιά του τονίζοντας πως «ο Ζακχαίος του σημερινού Ευαγγελίου, δεν βρίσκει το Χριστό κρατώντας τα πλούτη του, αλλά δια της μετανοίας», συμπληρώνοντας πως «με το λόγο του Χριστού, ο Ζακχαίος κατεβαίνει από το δέντρο και ταυτόχρονα ανεβαίνει σε όλες τις κλίμακες της αρετής δια της μετανοίας».
«Η μετάνοια είναι ο δρόμος της επιστροφής στο Θεό», ανέφερε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως «η μετάνοια προϋποθέτει έμπονη μεταστροφή».
Κάνοντας λόγο για την σημερινή κοινωνία, σημείωσε πως ζούμε σε μια εποχή απολύτου συγχύσεως. «Οι άνθρωποι ξεχνάμε ότι γυμνοί ήλθαμε στον κόσμο και έτσι θα φύγουμε», είπε χαρακτηριστικά ο Μητροπολίτης Πειραιώς τονίζοντας πως είμαστε διαχειριστές των πραγμάτων. «Παρατηρείται μια τρομακτική απληστία. Οι άνθρωποι προσπαθούν να γεμίσουν τα θησαυροφυλάκια της ζωής τους με θησαυρούς που έρχονται και παρέρχονται» είπε χαρακτηριστικά και συνέχισε: «Όσοι μιμηθούν τον Ζακχαίο και μετανοήσουν πραγματικά, όχι με λόγια αλλά με πράξεις, τότε θα δουν το Χριστό. Ο Χριστός ήλθε να φέρει ζωή και φως. Κανείς ο οποίος μένει προσκολλημένος στα υλικά αγαθά, δεν θα μπορέσει να γίνει μέτοχος της Βασιλείας του Θεού».
Τέλος με αφορμή την Ευαγγελική περικοπή, έκανε λόγο για ένα «κοινωνικό συμβόλαιο», το οποίο εάν κάνουμε οι άνθρωποι, «θα είμαστε ευτυχείς και τότε μόνο θα υπάρξουμε μια κοινωνία ουσιαστικής αλληλο-περιχώρησης».
Τέλος με αφορμή την Ευαγγελική περικοπή, έκανε λόγο για ένα «κοινωνικό συμβόλαιο», το οποίο εάν κάνουμε οι άνθρωποι, «θα είμαστε ευτυχείς και τότε μόνο θα υπάρξουμε μια κοινωνία ουσιαστικής αλληλο-περιχώρησης».


