«Τα όρια στη ζωή του παιδιού»


Οι ετοιμασίες για την συνάντηση γονέων, τον 5ο διαγωνισμό τραγουδιού και το τραπέζι της Κυριακής προχωράνε…  Τα τραγούδια προβάρονται, η Ορχήστρα ετοιμάζεται για το μεγάλο της live (θα συνοδέψει ζωντανά τα φετινά τραγούδια), η αίθουσα στολίζεται και η ομιλήτρια  είχε καλοσύνη να μας αποστείλει  τον βασικό κορμό των όσων θα συζητήσουμε για τα παιδιά.



Μια μικρή γεύση από τα όσα θα συζητηθούν λοιπόν την Κυριακή στις 6:00 το απόγευμα, στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του Πνευματικού μας Κέντρου, ακολουθεί παρακάτω.

Η Ειδική Εκπαιδευτικός – Ψυχοπαιδαγωγός κ.Κυριακή Κούβαρη, θα μας μιλήσει μεταξύ άλλων, για αξία της θέσπισης ορίων στα παιδιά.

Η οριοθέτηση της συμπεριφοράς είναι αυτό που βοηθά το παιδί να κατανοήσει τους κανόνες και τις προσδοκίες των γονέων του. Τα όρια που τίθενται στη συμπεριφορά καθορίζουν επίσης την ισορροπία της δύναμης και της εξουσίας στις οικογενειακές σχέσεις και συνιστούν ένα ουσιώδες στοιχείο στην ανατροφή των παιδιών.

Τα όρια είναι εργαλεία που χρησιμοποιούμε για να χτίσουμε σχέσεις συνεργασίας, για να γνωστοποιούμε στα παιδιά μας τι περιμένουμε από αυτά και τι εναλλακτικές έχουν για να μπορέσουν να πάρουν αυτό που θέλουν και εμείς επιτρέπουμε.

Γιατί όμως πρέπει να βάζουμε όρια στα παιδιά;
Τα όρια για να είναι αποτελεσματικά θα πρέπει να έχουν χαρακτηριστικά όπως:

Διαύγεια
Να εκφράζονται κατά τέτοιο τρόπο ώστε να βγαίνουν όλοι κερδισμένοι

Πρόληψη

Να είναι θετικά

Συνέπεια

Λαμβάνουμε υπόψιν:
-Όρια ανάλογα με την ηλικία

-Όρια ανάλογα με το περιβάλλον

-Πως θέτουμε τα όρια

-Όριο στα όρια


Πρακτικές εφαρμογές των ορίων

Αναγνωρίζουμε το αίτιο πίσω από κάθε συμπεριφορά

Θυμόμαστε ότι τα προβλήματα πολλές φορές δεν είναι των παιδιών αλλά των γονέων

Όπως η σχέση μας με το Θεό δεν είναι στατική αλλά ανανεώνεται κάθε στιγμή έτσι πρέπει και ο γονέας να είναι ψυχολογικά εν κινήσει.

Σύντομο βιογραφικό της κ.Κυριακής Κούβαρη

H Kυριακή Κούβαρη είναι Ψυχοπαιδαγωγός-Ειδική Εκπαιδευτικός, και εργάζεται ως υπεύθυνη συμβουλευτικού-ψυχοπαιδαγωγικού τμήματος στο δημοτικό σχολείο της Μητρόπολης Πειραιά.

Σπούδασε στο τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στη Βρετανία στην Ειδική Αγωγή και Παιδοψυχολογία και στη Σχολική Ψυχολογία. ‘Εχει εκπαιδευτεί ως πιστοποιημένη συντονίστρια σε σχολές γονέων . Έχει εργαστεί σε θεραπευτικά κέντρα και κέντρα αποκατάστασης ως ειδική παιδαγωγός και σύμβουλος ψυχοπαιδαγωγικών θεμάτων, ως εισηγήτρια προγραμμάτων ειδικής αγωγής και ως επιστημονική συνεργάτης και αξιολογητής μαθησιακών δυσκολιών ιδιωτικά σχολεία. Συμμετέχει σε σταθμίσεις διαγνωστικών ψυχομετρικών εργαλείων για την Ειδική Αγωγή και είναι συνεργάτιδα της Ελληνικής Παιδιατρικής Εταιρείας για τη χορήγηση της Ανιχνευτικής Δοκιμασίας Σχολικής Ετοιμότητας. Έχει δημοσιεύσει επιστημονικά άρθρα σε περιοδικά εκπαίδευσης και ψυχολογίας και έχει πραγματοποιήσει επιστημονικές ανακοινώσεις σε σχετικά συνέδρια.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου