ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ


                        


  ΧΡΙΣΤΟΣ  ΑΝΕΣΤΗ

 Το Άγιο Φως είναι το υπερκόσμιο Φως, που αναβλύζει απ’ τον Πανάγιο Τάφο του Αναστάντος  Σωτήρος  Χριστού κάθε Μέγα Σάββατο. Μεταδίδεται στον κόσμο ως Θεία και ουράνια ευλογία, την οποία απολαμβάνουν, όχι μόνο οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, αλλά και οι ετερόδοξοι.
Το Άγιο Φως εμφανίστηκε για πρώτη φορά την ημέρα που αναστήθηκε ο Χριστός. Αυτό το Φως γέμισε όλο τον Τάφο και από τότε κάθε χρόνο αποτελεί μαρτυρία της Αναστάσεως του Ιησού Χριστού.
Υπάρχουν δεκάδες ιστορικές μαρτυρίες περί του θαύματος του Αγίου Φωτός, που περιγράφουν την κάθοδό Του. Είναι γραπτές μαρτυρίες Ορθόδοξων Χριστιανών, Αράβων, Μουσουλμάνων, Ρωμαιοκαθολικών, Προτεσταντών, ακόμα και αθέων.
 Η πρώτη γραπτή μαρτυρία είναι του 4ου αι. μ.Χ., περίπου το 330 μ.Χ. από Αρμένιους Ιστορικούς.
Το Άγιο Φώς, τους πρώτους αιώνες, εμφανιζόταν μόνο του, χωρίς να υπάρχει ειδική τελετή και άναβε την κανδήλα που υπήρχε στον Πανάγιο Τάφο. Η επίσημη τελετή σχηματίζεται απ’ τον 8ο αι. μ.Χ.
------------------------------------------------------------------------

Αυτόπτες μάρτυρες κάνουν λόγο για ένα Φως που έρχεται από ψηλά και εξαπλώνεται μέσα στον ναό. Άλλοι Το περιγράφουν σαν αστραπή. Άλλοι βλέπουν ολόκληρο το Άγιο Κουβούκλιον ζωσμένο από φλόγες πυρός. Κάποιοι σαν μικρό φως, όμοιο με ολόφωτο αστέρι που κατέρχεται επί του Ιερού Κουβουκλίου. Οι πρώτες περιγραφές μιλούν για ένα λευκό Φως που βγήκε απ’ το εσωτερικό του Τάφου.


Ο μοναχός Μητροφάνης, φρουρός του Παναγίου Τάφου, το 1926, αξιώθηκε να δει το Άγιο Φως στον Τάφο του Χριστού.
 Αντίκρισε ένα γαλάζιο Φως να γεμίζει ολόκληρο τον Ιερό χώρο του Ζωοδόχου Τάφου. Αυτό το γαλάζιο Φως άρχισε να στριφογυρίζει σαν δυνατός ανεμοστρόβιλος και να μεταβάλλεται σε ένα ολόλευκο Φως, σαν το Φως της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος.

Στη συνέχεια το ολόλευκο Φως μεταμορφώθηκε σε ένα ολοφώτεινο δίσκο, πιο φωτεινό κι απ’ τον ήλιο. Αυτό το Φως ανάβει την κανδήλα του Παναγίου Τάφου και τις δεσμίδες των κεριών που κρατάει ο Πατριάρχης.
Κάποιες λαμπάδες πιστών μέσα στο ναό, όπως και κάποιες κανδήλες εντός του ναού της Αναστάσεως, ανάβουν μόνες τους, μόλις αναδυθεί το Άγιο Φως απ’ το Τάφο.
 Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι πως η φλόγα, η οποία ανάβει τις λαμπάδες, δεν καίει τα πρώτα λεπτά της εμφανίσεώς Του.

-------------------------------------------------------------------

Απ’ την ημέρα της Αναστάσεως του Χριστού μέχρι και σήμερα, όσον αφορά το Θείο Πρόσωπο του Χριστού, παρουσιάζονται δύο κατηγορίες ανθρώπων.
 Απ’ τη μια, οι πιστοί Χριστιανοί, που πιστεύουν πως ο Χριστός είναι ο αληθινός Θεός και πιστεύουν και στο Ευαγγέλιο, και στη διδασκαλία και στα υπερφυσικά θαύματα του Κυρίου.
Και απ’ την άλλη, όσοι δεν πιστεύουν στον Χριστό και δε δέχονται τη θεότητά Του και τα θαύματά Του.

Έτσι και στην περίπτωση του Αγίου Φωτός, του ολοζώντανου θαύματος, που το ζούμε κάθε χρόνο, υπάρχουν αυτοί που αμφισβητούν, αμφιβάλλουν, θεωρούν πως υπάρχει κάποια απάτη, πλάνη, κάποιο μυστικό, κάποιο τέχνασμα και με τον τρόπο αυτό ανάβει η κανδήλα στον Πανάγιο Τάφο και τα κεριά που κρατά ο Πατριάρχης εντός του Τάφου.

---------------------------------------------------------------------------

Όμως τα γεγονότα τα ίδια έρχονται να αποδείξουν την αλήθεια. Αυτοί που δε δέχονται το θαύμα, γίνονται οι πιο δυνατοί κήρυκες του θαύματος.

1.Οι μαρτυρίες πριν από χίλια χρόνια, που μιλούν για το Φως που πλημμυρίζει το ναό και εμφανίζεται ως γαλάζιο και λευκό Φως ή ως αστραπή, δεν αμφισβητούν  το θαύμα, αφού δεν υπήρχε ηλεκτρισμός, δηλαδή, δεν υπήρχε η τεχνολογική δυνατότητα να δημιουργήσει κάποιος μια αστραπή στο ναό ή έντονο τεχνητό φως.
-----------------------------------------------------------------------------------

2.Οι μουσουλμάνοι κατακτητές των Αγίων Τόπων για αιώνες δέχονταν την υπερφυσική κατάβαση του Φωτός, χωρίς να μπορούν να το εξηγήσουν. Συμμετείχαν στην τελετή σαν να ήταν τελετή της δικιάς τους θρησκείας και απαιτούσαν να πάρουν πρώτοι το Φως απ’ τον Τάφο του Χριστού.

-----------------------------------------------------------------------------------------

3.Κατά την Αγία ημέρα της τελετής του Αγίου Φωτός – κάθε Μ. Σάββατο – όλοι οι ετερόδοξοι είναι παρόντες.
Αρμένιοι, Λατίνοι  Κόπται, Συριανοί, παρευρίσκονται  στην  τελετή του Αγίου Φωτός. Είναι αδύνατο να παρευρίσκονται σε μία απάτη.
 Όταν ο Πατριάρχης εισέλθει στον ιερό ναό της Αναστάσεως και καθίσει στον πατριαρχικό του θρόνο, τότε οι Λατίνοι, Αρμένιοι, Αβυσσινοί, Κόπται, Συριανοί, όλοι κατά σειρά ένας κατόπιν του άλλου – οι λεγόμενοι αρχηγοί των ξένων δογμάτων – θα προσκυνήσουν το χέρι του Πατριάρχη. Αν δεν πράξουν την καθιερωμένη αυτή τάξη δεν έχουν δικαίωμα να πάρουν από το χέρι του Πατριάρχη το Άγιο Φως. Θα ήταν δυνατό οι ετερόδοξοι να ανέχονται μια «απάτη»,και να υποκύπτουν σε ένα «ψέμα» και να αναγνωρίζουν έτσι την αλήθεια της Ορθοδόξου πίστεως;
------------------------------------------------------------------------------------

4.Όταν ο Ορθόδοξος Πατριάρχης  εισέλθει εντός του Παναγίου Τάφου, δεν εισέρχεται μόνος. Τα προνόμια διατήρησαν το δικαίωμα στον Αρμένιο ιερωμένο να συνοδεύει εντός του Παναγίου μνήματος τον Πατριάρχη. Είναι ο αντιπρόσωπος της Μονοφυσιτικής Εκκλησίας. Δεν είναι ορθόδοξος, αλλά αιρετικός.
Αυτός παρακολουθεί βήμα προς βήμα τον Ορθόδοξο Πατριάρχη. Τις κινήσεις του, τις χειρονομίες του, τα λόγια του.
 Σκοπός του είναι να συλλάβει έστω την ελάχιστη ύποπτη κίνηση.
Τότε χωρίς καμιά αναβολή θα εξέλθει θριαμβευτικά στο συγκεντρωμένο πλήθος και, για να πλήξη θανάσιμα την ορθοδοξία, θα διαλαλήσει το ψεύδος.

-----------------------------------------------------------------------------

·Ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ αναφέρει και τα
  παρακάτω επιχειρήματα:

5.Εἶναι γεγονός ὁ ἀντιχριστιανισμός τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ καί εἶναι ἐπίσης «δεδομένο» ὅτι ὁ πανίερος Ναός τῆς Ἀναστάσεως, ἐντός τοῦ ὁποίου ἐπί αἰῶνες τελεσιουργεῖται τό μεγαλειῶδες θαῦμα τοῦ Ἁγίου Φωτός, εὑρίσκεται ἐντός τοῦ κράτους τοῦ Ἰσραήλ, τό ὁποῖο θά εἶχε κάθε λόγο νά «ἀποκαλύψει» τήν ἀπάτη τοῦ Χριστιανισμοῦ καί ἀσφαλῶς νά καταδείξει  τήν «ἀλήθεια» τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ. Ἡ τελετή ἁφῆς τοῦ Ἁγίου Φωτός γίνεται με την παρουσία τῶν δημοσίων ὀργάνων τοῦ Κράτους τοῦ Ἰσραήλ καί μετά ἐνδελεχῆ ἔλεγχο γιά τήν δυνατότητα ὑπάρξεως φυσικοῦ τρόπου ἁφῆς.

Γιά ποιό λοιπόν λόγο τό σαφῶς ἀρνητικό στόν Χριστιανισμό Ἰσραήλ νά ἀνέχεται μιά ἀπάτη πού εὐτελίζει καί ἀποδεικνύει ἀνυπόστατη τή δική του πίστη;
---------------------------------------------------------------------------

6.Πῶς ἑρμηνεύεται τό ἱστορικῶς πλήρως ἐξακριβωμένο γεγονός γιά τήν θαυματουργική κάθοδο τοῦ Ἁγίου Φωτός πού συναντᾶμε τό Πάσχα του 1634, ὁπότε θέλησαν οἱ Ἀρμένιοι, δωροδοκώντας τούς Τούρκους κατακτητές, νά ἐμποδίσουν τούς Ἑλληνορθοδόξους νά διεξάγουν τήν τελετή ἁφῆς τοῦ Ἁγίου Φωτός καί νά τήν τελέσουν ἐκεῖνοι.
Μέ δωροδοκία τῶν διοικητῶν τῆς Παλαιστίνης καί τοῦ σατράπη τῆς Δαμασκοῦ Κουτζούκ Ἀχμέτ πασᾶ κατόρθωσαν νά ἀπαγορευθεῖ στούς Ἑλληνορθοδόξους ἡ εἴσοδος στόν Πανάγιο Τάφο καί τότε τό Ἅγιο Φῶς ὡς κεραυνός ἐξῆλθε ἐκ τοῦ ἀριστεροῦ πεσοῦ τῆς Κεντρικῆς Θύρας τοῦ Πανιέρου Ναοῦ τῆς Ἀναστάσεως, χαράσσοντας ἀνεξίτηλα τόν μαρμάρινο πεσό, ἐνώπιον τοῦ ἐκδιωχθέντος Ἑλληνορθοδόξου Πατριάρχου Ἱεροσολύμων, σημεῖο πού ἐμφαίνεται καί σήμερα;

 Εἶναι γνωστή ἡ ἐμπάθεια τῶν αἱρετικῶν μονοφυσιτῶν Ἀρμενίων κατά τοῦ Ἑλληνορθοδόξου Πατριαρχείου.
Γιά ποιό λόγο οἱ συγκεκριμένοι δέν ἐπαναλαμβάνουν τό τόλμημα τοῦ 1634;
Γιά ποιό λόγο σύρονται ἐνώπιον τοῦ Ἑλληνορθοδόξου Πατριάρχου, ἐνῶ, ἐάν ἐπρόκειτο περί ἀπάτης, θά ἦτο εὐχερέστατο καί οἱ ἴδιοι νά τήν ἐπαναλάβουν;

-------------------------------------------------------------------------

 

7.Εἶναι πανθομολογούμενο τό γεγονός, ὅτι μία ἀπό τίς ἰδιότητες τοῦ Ἁγίου Φωτός, πού μέ ἀστραπές κατέρχεται στόν Πανάγιο Τάφο καί ἀνάπτει αἰφνιδίως καί μυστηριωδῶς καντήλια καί λαμπάδες πού κρατοῦν οἱ πιστοί σέ ὅλο τό εὗρος τοῦ Πανιέρου Ναοῦ, εἶναι ἡ ἰδιότης τῆς ἀκαΐας γιά τά πρῶτα λεπτά τῆς ἐμφανίσεώς Του, πῶς ἑρμηνεύεται αὐτό τό πασίδηλο καί αὐταπόδεικτο γεγονός ἐάν πρόκειται γιά εἰλωλολατρικό  σύμβολο;
 (ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ, Πειραιεύς, 15 Ἀπριλίου 2014,
   Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν, στην ἀναφορά τοῦ κ. Ν. Δήμου στό «δῆθεν» Ἅγιο Φῶς πού το
   ἐξομοιώνει  μέ εἰδωλολατρικό σύμβολο
)

--------------------------------------------------------------------------

Το Άγιο Φως είναι ένα μυστήριο. Είναι ένα ανεξιχνίαστο για όλους θαύμα. Μαρτυρεί την Ανάσταση του Ιησού Χριστού.
 Μεταφέρεται ως ευλογία σε όλο τον κόσμο.
Το Άγιο Φως της Αναστάσεως του Χριστού μεταφέρει τη Χάρη τού Κυρίου και Θεού μας Ιησού Χριστού και διακηρύσσει τη νίκη της ζωής έναντι του θανάτου.

Νῦν πάντα πεπλήρωται φωτός, οὐρανός τε καὶ γῆ, καὶ τὰ καταχθόνια· ἑορταζέτω γοῦν πᾶσα κτίσις, τὴν Ἔγερσιν Χριστοῦ, ἐν ᾗ ἐστερέωται.

Δόξα τῆ ἁγίᾳ Ἀναστάσει σου, Κύριε.

Μανόλης Καλλίγερος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου